FAQ

MITT KONTO

Jag vill handla men ser inga priser. Hur gör jag? 

För att se våra priser behöver du vara registrerad och godkänd kund samt vara inloggad.
Lilly Nails är en grossist inom skönhetsbranschen och tillhandahåller produkter för professionellt bruk. 

För att handla produkter i vår webbshop behöver du därför kunna uppvisa ett certifikat som intygar att du är utbildad terapeut/stylist.
För att handla ur vissa sortiment behöver du uppvisa relevant certifikat.
Du behöver därför skapa ett konto, det gör du här: https://lillynails.se/customer/account/create/


Du kan även ladda upp fler certifikat under Mitt konto/Certifikat när du är inloggad.


När vi granskat och godkänt ditt certifikat får du tillgång till de produkter du har behörighet att handla.
Är du privatperson och vill handla från vårt hudvårdssortiment, maila oss på support@lillynails.se så hjälper vi dig.

 

Är mitt certifikat godkänt?

Vi godkänner certifikat från skolor som är medlemmar i förbunden SEYF & Sansa eller följer dess kriterier.
Vi godkänner inte distans och kortare utbildningar.

Exempel på skolor som har godkända utbildningar: Lilly Nails Academy, REQ, NSI, Nail Shape by Sweden, NH Nails, KN Nail.
Gymnasium med godkända utbildningar hittar du på seyf.se eller sansa.se

Hur ändrar jag min mailadress?

Du kan ändra lösenord och mailadress på Kontoinformation under Mitt konto. Behöver du hjälp?
Skicka ett mail till support@lillynail.se med din nuvarande mailadress tillsammans med den du önskar att byta till.

Kan jag låna ut mitt konto?

Nej, ditt konto är personligt. 

Anledningen är främst att vi vill säkerställa att inga produkter, som kräver utbildning för att användas korrekt, hamnar i fel händer. Detta kan orsaka skador hos såväl utövare som kunder. 

Vi vägleder gärna dig som saknar utbildning men är intresserad av att köpa produkter. Hitta rätt utbildning för dig så att du erhåller den kompetens som krävs inom yrket och för att handla ur vårt sortiment för professionella. Kontakta Angelina Rossi för utbildningar inom naglar angelina@lillynails.se och Pamela Jivemyr för utbildningar inom fransar & bryn pamela@lillynails.se .

Hur lång tid tar det för mitt certifikat att granskas?

Vi granskar certifikaten löpande, även kvällar och helger. 

När ditt certifikat är granskat och godkänt kommer du att få information om detta via mail.
Hör du inget från oss inom ett dygn, vänligen kontakta support@lillynails.se 

PRODUKTFRÅGOR

Var kan jag hitta Säkerhetsdatablad för era produkter?


Du hittar alla säkerhetsdatablad under ditt konto under rubriken SDB.

Spelar det någon roll vilken slags UV-lampa jag har?


Ja, det kan ha betydelse. Då det finns många lampfabrikat på marknaden kan vi inte säkert veta hur resultatet blir i kombination med våra produkter. Vårt sortiment är utvecklat för att fungera tillsammans och därför rekommenderar vi att du använder Lilly Nails UV/LED-lampa till våra geler och Gel Polish samt följer våra härdningstider.

 

 

UTBILDNINGAR / LILLY NAILS ACADEMY

Jag är intresserad av en utbildning. Hur gör jag?


Vad roligt! Du är varmt välkommen att kontakta utbildningsansvarig på den ort där du är intresserad av att utbilda dig.
Du hittar våra skolor HÄR Har du generella frågor kring våra utbildningar?
Välkommen att kontakta våra huvudlärare och utbildningsansvariga: Angelina Rossi, angelina@lillynails.se, 076-230 28 47 för utbildningar inom naglar. För utbildningar inom fransar & bryn kontakta Pamela Jivemyr, pamela@lillynails.se, 073-590 90 10.

 

Är min utbildning godkänd?

Vi följer rekommendationer från branschorganisationerna SEYF och SANSA och godkänner därför inte distansutbildningar. Exempel på skolor som har godkända utbildningar: Lilly Nails Academy, REQ, NSI, Nail Shape by Sweden, NH Nails, KN Nail.
Är du osäker på din behörighet eller om ditt certifikat inte godkänts för inköp hos oss?
Vi guidar dig gärna vidare till din närmaste uppgraderingsutbildning på någon av Lilly Nails många skolor runt om i Sverige. Dessa hittar du HÄR.

 

Kan jag handla när jag är under utbildning?

Du kan få ett trainee-intyg om du valt någon av Lilly Nails skolor. Din lärare hjälper dig att få ett sådant intyg som du laddar upp i samband med din registrering.
I annat fall är du hjärtligt välkommen att återkomma så snart du är klar med din utbildning. 
Anledningen till detta är att alla inte fullföljer hela utbildningen eller klarar slutprov och vi har svårt att kontrollera detta i större sammanhang än med våra egna skolor. Vi håller hårt på att endast sälja produkter till kvalificerade terapeuter och stylister.

 

BESTÄLLNING & BETALNING

Jag har fått fel vara. Hur gör jag?


Vi jobbar ständigt med att förbättra våra rutiner och vår service så att felplock inte uppkommer.
Har det trots allt hänt är vi tacksamma om du skickar ett mail till order@lillynails.se och beskriver vad som blivit fel.
Vi lovar att så fort som möjligt rätta till vårt misstag!

Var hittar jag min faktura?


Logga in på ditt konto hos Klarna där alla dina fakturor ska finnas samlade.
Du ska även ha fått fakturan till den mailadress du angivit vid köptillfället.

Varför kan jag inte genomföra företagsköp?


För att kunna genomföra ett företagsköp via Klarna behöver du ha en registrerad firma.


1. Kontrollera noga att noga att betalnings- och leveransadress är exakt samma.

2. Kontrollera noga till att betaladress och leveransadress är exakt samma.

Obs! Du kan inte få paketet skickat till en annan adress, t.ex. en salong, om det inte är samma adress som företaget är registrerat på.


Notera: Klarnas modul är väldigt känslig och vid minsta differens så går inte köpet att genomföra.
Om du exempelvis skriver gatunummer 7A (A med stor bokstav) för leveransadressen men 7a (a med liten bokstav) i fältet för fakturaadress - då kommer inte köpet att genomförs.


Kan du fortfarande inte genomföra köpet efter check av ovanstående: kontakta support@lillynails.se och/eller Klarnas kundsupport för vidare felsökning.

 

Hur reklamerar jag en vara?

Vid reklamation behöver du kontakta oss inom 5 dagar efter att felet upptäckts och uppge vari felet består.

Maila till order@lillynails.se och beskriv vad som är fel samt uppge ordernummer.

Bifoga gärna bild eller film på skadan/felet som underlag till din reklamation.
Vi ser till att du ersätts med en ny eller likvärdig vara, alternativt återbetalas.

FRAKT & LEVERANS

Var är min beställning?

Kika i din mails inkorg efter leveransavisering från DHL. Ta även en titt i skräpkorgen, ibland fastnar våra mailutskick i s k spamfilter.

Vi rekommenderar även mobilappen för konsumenter: Mina Paket.

Har du inte fått någon leveransbekräftelse, maila till order@lillynails.se så hjälper vi gärna till att spåra ditt paket.