FAQ

MITT KONTO

Jag vill handla men ser inga priser. Hur gör jag? 

För att se våra priser behöver du vara registrerad och godkänd kund samt vara inloggad.
Lilly Nails är en grossist inom skönhetsbranschen och tillhandahåller produkter för professionellt bruk. 

För att handla produkter i vår webbshop behöver du därför kunna uppvisa ett certifikat som intygar att du är utbildad terapeut/stylist.
För att handla ur vissa sortiment behöver du uppvisa relevant certifikat.
Du behöver därför skapa ett konto, det gör du här: https://lillynails.se/customer/account/create/


Du kan även ladda upp fler certifikat under Mitt konto/Certifikat när du är inloggad.


När vi granskat och godkänt ditt certifikat får du tillgång till de produkter du har behörighet att handla.
Är du privatperson och vill handla från vårt hudvårdssortiment, maila oss på support@lillynails.com så hjälper vi dig.

 

Är mitt certifikat godkänt?

Vi godkänner certifikat från skolor som är medlemmar i förbundet SEYF eller följer dess kriterier.
Vi godkänner inte distans och kortare utbildningar.

Exempel på skolor som har godkända utbildningar: Lilly Nails Academy, REQ, NSI, Nail Shape by Sweden, NH Nails, KN Nail.
Gymnasium med godkända utbildningar hittar du på seyf.se.

Hur ändrar jag min mailadress?

Du kan ändra lösenord och mailadress på Kontoinformation under Mitt konto. Behöver du hjälp?
Skicka ett mail till support@lillynail.com med din nuvarande mailadress tillsammans med den du önskar att byta till.

Kan jag låna ut mitt konto?

Nej, ditt konto är personligt. 

Anledningen är främst att vi vill säkerställa att inga produkter, som kräver utbildning för att användas korrekt, hamnar i fel händer. Detta kan orsaka skador hos såväl utövare som kunder. 

Vi vägleder gärna dig som saknar utbildning men är intresserad av att köpa produkter. Hitta rätt utbildning för dig så att du erhåller den kompetens som krävs inom yrket och för att handla ur vårt sortiment för professionella. Kontakta Angelina Rossi för utbildningar inom naglar angelina@lillynails.com och Pamela Jivemyr för utbildningar inom fransar & bryn pamela@lillynails.com .

Hur lång tid tar det för mitt certifikat att granskas?

Vi granskar certifikaten löpande, även kvällar och helger. 

När ditt certifikat är granskat och godkänt kommer du att få information om detta via mail.
Hör du inget från oss inom ett dygn, vänligen kontakta support@lillynails.com 

PRODUKTFRÅGOR

Var kan jag hitta Säkerhetsdatablad för era produkter?


Du hittar alla säkerhetsdatablad under ditt konto under rubriken SDB.

Spelar det någon roll vilken slags UV-lampa jag har?


Ja, det kan ha betydelse. Då det finns många lampfabrikat på marknaden kan vi inte säkert veta hur resultatet blir i kombination med våra produkter. Vårt sortiment är utvecklat för att fungera tillsammans och därför rekommenderar vi att du använder Lilly Nails UV/LED-lampa till våra geler och Gel Polish samt följer våra härdningstider.

Varför ser en produkt annorlunda ut i färgen i verkligheten om man jämför med bilden som visas på hemsidan?


Färgåtergivning är olika på alla skärmar. Toner och nyanser på bilder kan upplevas annorlunda i verkligheten. Vi försöker få bilderna så att de återspeglar färgen så långt det är möjligt men reserverar oss för eventuella nyansskillnader. Du är alltid välkommen att maila oss om du har frågor kring en produkt.

Hur reklamerar jag en vara?

Vid reklamation behöver du kontakta oss inom 5 dagar efter att felet upptäckts och uppge vari felet består.

Maila till order@lillynails.com och beskriv vad som är fel samt uppge ordernummer.

Bifoga gärna bild eller film på skadan/felet som underlag till din reklamation.
Vi ser till att du ersätts med en ny eller likvärdig vara, alternativt återbetalas.

UTBILDNINGAR / LILLY NAILS ACADEMY

Jag är intresserad av en utbildning. Hur gör jag?

Vad roligt! Du är varmt välkommen att kontakta någon av våra lärare på den ort som finns närmast dig.
Du hittar våra skolor HÄR Har du generella frågor kring våra utbildningar?
Välkommen att kontakta våra huvudlärare och utbildningsansvariga:
· Angelina Rossi, angelina@lillynails.com, 076-230 28 47 för utbildningar inom naglar.
· Pamela Jivemyr, pamela@lillynails.com, 073-590 90 10 för utbildningar inom fransar och bryn.

 

Är min utbildning godkänd?

Vi följer rekommendationer från branschorganisationerna SEYF och SANSA och godkänner därför inte distansutbildningar. Exempel på skolor som har godkända utbildningar: Lilly Nails Academy, REQ, NSI, Nail Shape by Sweden, NH Nails, KN Nail.
Är du osäker på din behörighet eller om ditt certifikat inte godkänts för inköp hos oss?
Vi guidar dig gärna vidare till din närmaste uppgraderingsutbildning på någon av Lilly Nails många skolor runt om i Sverige. Dessa hittar du HÄR.

 

Kan jag handla när jag är under utbildning?

Du kan få ett trainee-intyg om du valt någon av Lilly Nails skolor. Din lärare hjälper dig att få ett sådant intyg som du laddar upp i samband med din registrering.
I annat fall är du hjärtligt välkommen att återkomma så snart du är klar med din utbildning. 
Anledningen till detta är att alla inte fullföljer hela utbildningen eller klarar slutprov och vi har svårt att kontrollera detta i större sammanhang än med våra egna skolor. Vi håller hårt på att endast sälja produkter till kvalificerade terapeuter och stylister.

ORDER & FAKTURA

Jag har fått fel vara. Hur gör jag?


Vi jobbar ständigt med att förbättra våra rutiner och vår service så att felplock inte uppkommer.
Har det trots allt hänt är vi tacksamma om du skickar ett mail till order@lillynails.se och beskriver vad som blivit fel.
Vi lovar att så fort som möjligt rätta till vårt misstag!

Var hittar jag min faktura?


Har du handlat privat? Logga in på ditt konto hos Klarna bank där alla dina fakturor ska finnas samlade.
Du ska även ha fått fakturan till den mailadress du angivit vid köptillfället.

Har du handlat genom ditt företag? Ladda ner appen Billie som administrerar alla företagsköp i samarbete med Klarna bank.

Kan ni skicka fakturan direkt till min redovisningsbyrå/ekonomiavdelning?


Lilly Nails skickar inga fakturor för dina köp, vi använder oss av Klarna betalservice (med samarbete med Billie). Klarna använder endast de uppgifter du själv angett på ditt konto på Lilly Nails och har ingen möjlighet att skicka fakturan till någon annan mailadress.
Notera! Om du vill ändra mailadressen på ditt konto kommer även dina inloggningsuppgifter ändras. Det är alltså mycket smidigare att du själv vidarebefordrar din faktura till den som sköter betalningar för ditt företag. Detsamma gäller större företag som har ekonomiavdelningar.

FRAKT & LEVERANS

Var är min beställning?

Kika i din mails inkorg efter leveransavisering från DHL. Ta även en titt i skräpkorgen, ibland fastnar våra mailutskick i s k spamfilter.

Vi rekommenderar även mobilappen för konsumenter: Mina Paket.

Har du inte fått någon leveransbekräftelse, maila till order@lillynails.se så hjälper vi gärna till att spåra ditt paket.